Jak nie zarabiać w sieci – 5 najczęściej popełnianych błędów

Każdy przedsiębiorca zastanawia się, jaki sposób prowadzenia działalności w sieci będzie najbardziej optymalny dla jego firmy. Wybór odpowiedniej domeny, stworzenie prostego i przejrzystego sklepu internetowego czy prawidłowe pozycjonowanie naszej strony to kluczowe etapy właściwego zarządzania biznesem w internecie.

Poniżej przedstawiamy listę 5 najczęściej popełnianych błędów związanych z działalnością w sieci, których unikanie pozwoli Ci z sukcesem prowadzić internetowy biznes.

1. Nieodpowiednia domena

Dobór domeny adekwatnej do prowadzonej działalności to połowa sukcesu. Warto jednak zadbać także o to, aby adres strony nie zgubił się pośród setek podobnych nazw. Dlatego, wybierając domenę, kluczowa może okazać się lokalizacja, w której chcesz działać. Przy biznesie lokalnym warto pomyśleć o rozszerzeniu regionalnym, np. typu .waw, ponieważ z jednej strony wskazuje ono bezpośrednio na lokalny charakter biznesu, a z drugiej, tego typu końcówki nie są tak wyeksploatowane jak inne popularne końcówki. Rozpoczynając działalność w sieci warto też pomyśleć o zabezpieczeniu nazwy w kilku najpopularniejszych rozszerzeniach: .pl, .com.pl, .eu czy .com, co chroni biznes przed potencjalnymi działaniami konkurencji, która może zarejestrować nazwę różniącą się od naszej tylko końcówką.

W ofercie największych rejestratorów domen, takich jak nazwa.pl, często dostępne są promocje, w których można zarejestrować bezpłatnie na okres 1 roku nawet 6 domen.

 2. Brak obsługi kanałów społecznościowych

Zdecydowana większość użytkowników sieci korzysta z Facebooka oraz innych mediów społecznościowych, a marki prześcigają się w tworzeniu coraz ciekawszych kampanii internetowych. Jeśli więc nie chcesz, aby konkurencja szybciej dotarła do Twojego potencjalnego klienta, powinieneś zadbać także o obecność w mediach społecznościowych. Dobierz jednak kanał komunikacji w zależności od tego, gdzie są i udzielają się Twoi klienci. To pozwoli Ci sprawdzić skuteczność prowadzonych działań oraz wprowadzać konieczne modyfikacje, jeśli będą potrzebne.

 3. Brak kompatybilności z urządzeniami mobilnymi

Kolejnym koniecznym punktem na drodze do lepszej komunikacji i docierania do klientów jest dostosowanie strony WWW firmy lub sklepu internetowego do urządzeń, z których odbiorca korzysta. Warto pamiętać, że prawie połowa internautów kupuje online, a w kieszeniach Polaków znajduje się ponad 19 milionów smartfonów, które wykorzystywane są także do robienia zakupów. Coraz częściej także – nawet w trakcie jednych zakupów – klienci wykorzystują różne urządzenia do wyszukiwania, przeglądania ofert i finalizacji transakcji. Najpierw wyszukują produkt w telefonie, następnie zapoznają się z ofertą na tablecie, aby ostatecznie, zazwyczaj późnym wieczorem, dokonać zakupu z komputera czy laptopa. Pamiętaj, że każdy punkt kontaktu z zainteresowanym naszą ofertą może zamienić go w klienta. Zadbaj więc o responsywną stronę (zaprojektowaną w technologii RWD – Responsive Web Design), która dynamicznie dostosowuje się wyglądem i funkcjonalnością do urządzeń, na których jest wyświetlana.

4. Niewyróżniająca oferta

Zastanawiasz się, dlaczego pomimo wysiłku włożonego w tworzenie Twojej strony ruch na niej nadal nie wzrasta? Przyczyn może być kilka, ale na początek przyjrzyj się opisom produktów na swojej stronie. Czy są one atrakcyjne, a jednocześnie zrozumiałe dla klientów? Czy zachęcają do zakupu?
Unikaj przeklejania opisów ze strony producenta czy stosowania skrótów, które mogą być nieczytelne dla klientów. Dbaj także o poprawność językową opisów oraz stosuj słowa kluczowe, które pomogą Ci w promocji Twojej WWW.

5. Brak promocji

Pamiętaj, że z jednej strony z każdą minutą użytkownicy sieci atakowani są setkami tysięcy informacji, a z drugiej – jedynie 11% reklam zwraca uwagę klientów. Dlatego jeśli chcesz efektywnie przekazać komunikat i zachęcić konsumenta do akcji, unikaj popularnych haseł i spróbuj pozycjonowania nietypowych produktów znajdujących się w Twojej ofercie. Warto także  zainwestować w ogólnodostępne opcje kampanii reklamowych, jak choćby Google AdWords, który jest jedną z najbardziej intuicyjnych i najpopularniejszych aplikacji przeznaczonych do promowania biznesu w internecie. W nazwa.pl na start otrzymujesz kupon na kampanię Google AdWords , dzięki czemu możesz przetestować skuteczność tej formy promocji.

Prowadząc lub planując biznes w sieci napotkasz jeszcze kilka wyzwań, z którymi musisz się zmierzyć – np. integracja z systemem płatności online czy zapewnienie szybkiej i wygodnej dostawy towaru do klienta. Pamiętaj jednak, że spójna komunikacja, promocja i dialog z klientami to najlepsza droga prowadząca do sukcesu i efektywnej sprzedaży w internecie.