Czy warto inwestować w pozycjonowanie (SEO) twojej strony?

Pozycjonowanie obejmuje różne działania, których celem jest wypromowanie strony w wyszukiwarkach. Strony internetowe są pozycjonowane po to, by po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnej frazy pojawiły się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dlaczego liczy się tylko pierwsza strona, na czym dokładnie polega pozycjonowanie SEO i czy warto w nie w ogóle inwestować?

Cel: 1 wynik na 1 stronie wyników wyszukiwania

Czemu pozycjonującym się firmom tak bardzo zależy na tym, aby znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania? Na to pytanie pomagają odpowiedzieć statystyki. Około połowa internautów klika tylko pierwszy wynik wyszukiwania. Pozostałe wyniki cieszą się odpowiednio mniejszą popularnością.

Miejsce na liście wyników wyszukiwania % kliknięć
Pierwszy wynik 50%
Drugi wynik 20-30%
Trzeci wynik 10-15%
Wyniki od 4 do 10 2-4%
Kolejne wyniki Znikomy % ruchu

Na czym polega pozycjonowanie?

Działania podejmowane przez specjalistów SEO w celu wypromowania strony są podzielone na 3 główne etapy. Pierwszy z nich to analiza i dobór fraz. Czym charakteryzują się frazy, na które warto się pozycjonować? Wartościowe frazy są w stanie zapewnić całkiem duży ruch na stronie. Wpisują je ludzie, którzy najprawdopodobniej są zainteresowani produktami lub usługami oferowanymi przez daną pozycjonującą się firmę.

Drugi etap obejmuje optymalizację kodu i treści witryny klienta. Dzięki optymalizacji kodu wyszukiwarka może rozpoznać hierarchię stron, a dzięki optymalizacji treści wyszukiwarka jest w stanie rozpoznać tematykę witryny i jej podstron.

Trzeci, ostatni etap, który składa się na pozycjonowanie SEO to zdobywanie linków. Wyszukiwarki oceniają wartość tekstów na podstawie liczby linków, które linkują do naszej strony i jakości stron, z których te linki pochodzą. Dlatego im więcej linków ze stron o dobrej reputacji linkuje do naszej strony, tym wyżej znajdzie się ona w rankingu wyszukiwarki.

A ile czasu zajmuje wspinanie się po kolejnych miejsca takiego rankingu? Trudno określić, ile czasu może zająć pozycjonowanie. W zależności od frazy, wbicie się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania może potrwać zaledwie kilka tygodni lub w ogóle nigdy się nie udać.

Jakie zalety ma pozycjonowanie SEO?

Potencjalni klienci szukają teraz produktów i usług przede wszystkim w Internecie. Do sieci podłączonych jest ponad 21,5 miliona Polaków. Z Internetu korzysta więc więcej niż 65% populacji Polski! Warto walczyć o jak najwyższą pozycję strony www w Google, ponieważ z tej wyszukiwarki korzysta aż 95% polskich internautów.

Właściwy dobór słów kluczowych i wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania zapewnia duży ruch generowany przez użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami oferowanymi przez pozycjonowaną firmę. Duży ruch to oczywiście nowi klienci, a w dalszej perspektywie potencjalne zyski i większe bezpieczeństwo rentowności prowadzonego biznesu.

Firma, która rozważa pozycjonowanie swojej strony musi być także świadoma tego, że konkurencja najprawdopodobniej korzysta już z usług specjalistów SEO. Rezygnacja z pozycjonowania wiązałaby się więc automatycznie z ustąpieniem pola konkurencji i utratą znacznej części potencjalnych klientów.

Jakie wady ma pozycjonowanie SEO?

Walka o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google wiąże się także z pewnymi nowymi problemami. Pozycjonowanie oprócz swoich oczywistych zalet ma także konkretne wady. Przede wszystkim trzeba liczyć się z tym, że pozycje poszczególnych stron są niestabilne. Google wprowadza kolejne usprawnienia działania swojego  własnego algorytmu. W związku z tym metody pozycjonowania szybko się dezaktualizują.

Poza tym Google nie ma żadnych korzyści z tego, że strona pozycjonującej się firmy znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Gigantowi z Mountain View zależy przede wszystkim na tym, aby pozycjonująca się firma wydawała pieniądze na kampanie linków sponsorowanych AdWords, które mają takie samo lub nawet większe znaczenie niż naturalne wyniki z wyszukiwarki.

Wszystko to sprawia, że pozycjonowanie SEO jest po prostu drogie. Pieniądze, które muszą być przeznaczone na działania pozycjonujące są niejednokrotnie zbyt duże w stosunku do czasu potrzebnego na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodatkową trudnością może być także wybór właściwej agencji SEO, która będzie dysponowała niezbędną obszerną specjalistyczną wiedzą i praktycznym doświadczeniem.

Na koniec nie wolno zapomnieć o tym, że pozycjonowanie to takie działania, które muszą być podtrzymywane i stale realizowane. Przerwanie działań pozycjonujących może szybko doprowadzić do spadku strony www z osiągniętej pozycji. Pozycjonująca firma musi więc uwzględnić w swoim budżecie określone comiesięczne wydatki na pozycjonowanie SEO.

Pozycjonowanie SEO dla Klientów nazwa.pl

Klienci nazwa.pl mogą skorzystać za darmo z porady eksperta. Bezpłatna analiza pozwoli na sprawdzenie marketingowego potencjału danej strony. Doświadczony specjalista SEO nieodpłatnie przeanalizuje jej możliwości i pomoże wybrać optymalną strategię reklamy w wyszukiwarce.

Usługę pozycjonowania świadczy Sunrise System, czyli jedna z największych firm SEM/SEO z ponad 10-letnim doświadczeniem na polskim rynku. Zatrudnieni w niej specjaliści SEO mogą pochwalić się międzynarodowymi certyfikatami Google AdWords i Google Analytics. Możliwość skorzystania z darmowej porady eksperta i nawiązania dalszej współpracy z agencją SEO o ugruntowanej pozycji na rynku rozwiązuje problem związany z poszukiwaniami odpowiedniej firmy, która zajmie się pozycjonowaniem strony.

W górę wyników wyszukiwania!

Firma, która się pozycjonuje szybciej i skuteczniej znajduje nowych klientów, generuje większe zyski oraz jest bardziej rentowna i konkurencyjna. Pozycjonowanie to szereg skomplikowanych czynności i choć wiąże się ono z pewnymi problemami, to jednak korzyści, które może czerpać pozycjonująca się firma są przewyższają te nakłady. Dlatego warto inwestować w pozycjonowane SEO i rozpocząć wspinaczkę po kolejnych szczeblach rankingu wyszukiwarki.

  • Katarzyna Kamińska

    Ja uważam, że warto w takie rzeczy inwestować bo to jest forma reklamy która w dzisiejszych czasach jest niezbędna.

  • Marek Kowalczyk

    Super dzięki, sporo się dowiedziałem i na pewno warto to wprowadzić, jeśli ktoś z użytkowników zna źródła wiedzy na ten temat poza znanymi blogami czy magazynami typu social media manager, czy online marketing to będę wdzięczny! 🙂