Dlaczego posiadanie firmowej strony www jest ważne w prowadzeniu biznesu?

W XXI wieku, kiedy olbrzymia część klientów przeniosła swoją aktywność do internetu, praktycznie żadna firma nie może pozwolić sobie na nieobecność w przestrzeni wirtualnej. Dostosowanie się do aktualnych trendów i zachowań konsumenckich może być bardzo korzystne dla firmy, przynajmniej z kilku powodów. Poniżej omówienie najważniejszych z nich.

Powód 1. Kwestie wizerunkowe

Posiadanie firmowej strony www stwarza możliwości aktywnej budowy wizerunku i świadomości marki w oczach konsumentów. Dobre pierwsze wrażenie można wywrzeć na kliencie właśnie za pośrednictwem własnej, starannie wykonanej strony internetowej. Atrakcyjny wizualnie szablon graficzny wraz z przemyślanym logo kształtuje w odbiorcy podświadome przekonanie o solidności i rzetelności firmy. Właściciele prowadzący często aktualizowaną, czytelną i przejrzystą stronę www są postrzegani przez konsumentów i kontrahentów jako godni zaufania partnerzy biznesowi. Dla średnich i dużych przedsiębiorstw firmowa strona www od dawna stanowi fundament, na którym buduje się wiarygodność firmy.

Powód 2. Kwestie sprzedażowe

Firmowa strona internetowa stanowi swego rodzaju portfolio, szczególnie dla firm zajmujących się realizacją wszelakich usług. Zakładka „Nasze realizacje” umożliwia zaprezentowanie dotychczas wykonanych projektów. Tego typu miejsce na stronie www będzie odpowiednie dla podmiotów o różnych profilach działalności – równie dobrze sprawdzi się w przypadku firmy wykonującej stolarkę drzwiową, jak też jako portfolio lokalnej cukierni. Na stronie www można również zaimplementować sklep internetowy, za pośrednictwem którego prowadzona będzie sprzedaż produktów i usług. Poszczególne funkcjonalności strony umożliwiają też składanie indywidualnych zamówień, dokonywanie zwrotów i reklamacji, a także wystawianie opinii na temat transakcji.

Zdecydowanie warto rozszerzyć działalność biznesową o handel online. Zgodnie z opracowaniem przygotowanym przez Sociomantic Labs zatytułowanym „Barometr e-commerce 2016”, wartość rynku e-commerce w Polsce osiągnęła w tym roku 36 miliardów złotych. Według prognoz, w 2020 roku jego wartość przekroczy próg 63 miliardów złotych.

Powód 3: Kwestie widoczności

Według badań, aż 90% Polaków korzysta na co dzień z wyszukiwarki Google. Faktem jest, że coraz więcej osób poszukuje za jej pomocą informacji o produktach i usługach przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Dzięki nim, stojąc w korku, czekając na autobus, czy siedząc w kawiarni klienci mogą w szybki i łatwy sposób przejrzeć ofertę firmy na ekranie swojego smartfona. Strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych w łatwy sposób wskaże siedzibę firmy, godziny jej otwarcia, a także zasugeruje najdogodniejszy do niej dojazd. Firmowa strona www zwiększa szanse na dostrzeżenie marki nie tylko przez mieszkańców danego miasta, w której posiada ona swoją siedzibę, ale także rozszerza zasięg firmy z lokalnego na światowy.

Powód 4: Dotarcie do Klienta z ofertą

Strona internetowa daje przestrzeń do atrakcyjnego zaprezentowania produktów danej firmy. Przedstawienie oferty marki odbywa się z wyszczególnieniem zastosowanych materiałów, surowców czy tkanin. W przypadku sklepu internetowego, ważne jest podanie pełnej specyfikacji produktów, tabeli rozmiarów i cennika. Z kolei w przypadku usług na pierwszy plan wysuwają się informacje na temat zakresu wykonywanych prac, czasu ich realizacji i kosztów. Strona internetowa firmy pozwala zawrzeć tego typu informacje w jednym miejscu, a także dokonywać niezbędnych aktualizacji w razie modyfikacji oferty, dostępności materiałów czy zmiany cen.

Powód 5: Możliwość promocji (na przykład za pośrednictwem AdWords)

Google AdWords daje świetną możliwość promocji własnej firmy poprzez reklamę skierowaną bezpośrednio do osób zainteresowanych profilem naszej działalności. Google AdWords jest idealnym narzędziem w przypadku klientów, którzy weszli na stronę z intencją zakupu. Skuteczną kampanię reklamową można również rozpocząć w mediach społecznościowych – chociażby za pośrednictwem narzędzia Facebook Ads. To medium z kolei świetnie nadaje się do zbierania leadów, czyli potencjalnych odbiorców czy też zwiększania ruchu na firmowej stronie www. Kolejną jego zaletą jest fakt, że kampanie reklamowe na Facebooku można monitorować w Google Analytics. Mechanizm reklamowy Facebooka jest znacznie lepszy, jeśli chodzi o targetowanie przekazu – użytkownik może skorzystać z zaawansowanych metod kierowania reklamy. Google AdWords z kolei lepiej sprawdza się w przypadku zasięgu reklamowego, umożliwiając promowanie się w wyszukiwarce Google, sieciach reklamowych i na aplikacjach mobilnych.

Powód 6: E-mail firmowy

Firmowy e-mail wzbudza zaufanie ze strony klientów, dlatego też jest rozwiązaniem odpowiednim ze względów wizerunkowych i sprzedażowych. Adres poczty elektronicznej jest również niezbędny do szybkiej i wygodnej komunikacji z klientami i kontrahentami.

Podsumowując, firmowa strona www jest w dzisiejszych czasach swoistym standardem. Daje nieskrępowane możliwości dotarcia z ofertą do potencjalnych odbiorców na nieznaną wcześniej skalę, przekraczając granice miast, województw i państw. Obecność firmy w internecie sprawia, że w umysłach konsumentów silnie wzrasta świadomość marki. Powodów, dla których warto posiadać firmową stronę internetową jest tak wiele, że decyzja o jej założeniu jest oczywistością.