Dlaczego warto rejestrować domenę .eu na wiele lat?

Gwałtowny wzrost wieloletnich rejestracji domen europejskich może świadczyć o tym, że przedsiębiorcy coraz bardziej doceniają wartość rozszerzeń .eu także w dłuższej perspektywie. Listopadowy raport EURid pokazuje, że liczba domen .eu zamawianych w systemie multi-year zwiększyła się nawet o 200-300%.

Możliwość rejestrowania domen europejskich na dłużej niż 1 rok pojawiła się w kwietniu 2011 roku. Od tego czasu kwartalna liczba domen .eu kupowanych na kilka lat wynosiła około 5 tysięcy nazw ze sporadycznymi odchyleniami w niektórych okresach. Sytuacja zmieniła się diametralnie w pierwszym kwartale tego roku, gdy liczba rejestracji multi-year przekroczyła 10 tysięcy, a w kolejnych 3 miesiącach osiągnęła rekordowy wynik prawie 15 tysięcy zamówionych domen .eu.

Niewątpliwie wpływ na to osiągnięcie miała kampania promocyjna zorganizowana przez EURid na przełomie 2015/16 roku, ale utrzymanie wysokiej liczby rejestracji (9854 w 3 kwartale) także po jej zakończeniu jest wyraźnym sygnałem, że domena .eu będzie odgrywać coraz większą rolę w internetowych biznesach prowadzonych na terenie Unii Europejskiej.

Dlaczego warto zamówić domenę w systemie multi-year?

Istnieją 2 zasadnicze powody, dla których klienci decydują się na wieloletnią rejestrację nie tylko domen europejskich, ale także adresów narodowych czy globalnych.

Po pierwsze, ograniczamy ryzyko przypadkowej utraty domeny. Nawet największym firmom czy właścicielom szczególnie wartościowych nazw zdarza się zapomnieć o ich przedłużeniu. Takiej okazji z pewnością nie przepuści konkurencja lub osoby, które zarabiają niemałe pieniądze na sprzedaży domen na giełdach.

Po drugie, rejestracja domeny na dłuższy okres jest zazwyczaj tańsza niż coroczne jej przedłużanie. Preferencyjne ceny na zamówienie domen europejskich w systemie multi-year znajdziesz także w naszej ofercie domen.

Wieloletnia rejestracja cieszy się szczególnie dużą popularnością wśród firm o ugruntowanej pozycji w Europie, ale też przedsiębiorców, którzy perspektywicznie myślą o swojej działalności. Nieważne więc, czy jesteś małą, czy dużą firmą – jeśli chcesz się rozwijać, pomyśl o domenie .eu.


Dorian Pożyczka – specjalista ds. komunikacji marketingowej w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.