Znaczny wzrost zainteresowania domenami globalnymi w pierwszym kwartale 2016

Dziś, gdy prawie każde gospodarstwo jest podpięte do sieci, a w samej Polsce liczba aktywnych internautów wzrosła do ponad 28 milionów użytkowników, strona internetowa jest podstawą funkcjonowania firm w internecie. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na stworzenie własnej witryny internetowej i angażują się w działania promocyjne, stale rozwijając rynek biznesowy w sieci. W czasach, gdy posiadanie firmowej strony może realnie zwiększyć zasięg i obroty przedsiębiorstw, a reklama internetowa przebija już popularnością reklamę telewizyjną czy prasową, także rynek domen ma się coraz lepiej. Jak podaje raport VeriSign za pierwszy kwartał bieżącego roku, wzrost zainteresowania domenami wyniósł 3.8%, porównując do końcówki roku 2015. A to prawie 12 milionów nowych domen w puli 326,4 milionów domen zarejestrowanych na całym świecie.

Jak czytamy w raporcie, najczęściej wybieraną końcówką na świecie nadal jest .com, ale także domeny geograficzne cieszą się coraz większą popularnością. W pierwszej trójce najczęściej rejestrowanych domen geograficznych, względem wielkości strefy, jest .tk (Tokelau) z liczbą ponad 25 milionów. Dalej znalazły się Chiny (.cn) oraz Niemcy (.de) z ponad 15 milionami rejestracji. W tym czasie, w Polsce nadal najczęściej wybieraną domeną jest .pl i .com, jednak polski przedsiębiorca coraz częściej inwestuje jednocześnie w dodatkowe końcówki, które oprócz zabezpieczenia firmy przed działaniami konkurencji, mogą przydać się na rynkach regionalnych (tu wybierana jest najczęściej końcówka .waw.pl) lub rynku europejskim (.eu). Z pomocą przychodzą tu rejestratorzy domen, jak nazwa.pl, gdzie pakiet sześciu domen, w tym jedna europejska, jest dostępny już od 0 zł.

Warto także zwrócić uwagę, że w ciągu ostatniego roku liczba stron internetowych odsyłających użytkowników do popularnych portali społecznościowych, odnotowała  ogromny wzrost. Według raportu VeriSign liczba odniesień stron z rozszerzeniem .com i .net, w przypadku popularnego portalu LinkedIn wyniosła ponad 35%, a liczba odnośników do innych social mediów, takich jak Facebook czy Twitter, wyniosła odpowiednio 27% i 23%.

Zasadność powiązania naszej firmowej strony z kontami znajdującymi się na portalach społecznościowych uzasadnia fakt, że większość użytkowników sieci dzień zaczyna od sprawdzenia wiadomości właśnie na tego typu stronach. Jednocześnie, jak czytamy w najnowszym raporcie Forbesa, 62% dorosłych Amerykanów znajduje wszelkie informacje właśnie na Facebooku czy Twitterze. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę, że tego typu strony dają nam możliwość stałego monitoringu wiadomości o naszej marce, a także bycia w bliższym kontakcie z klientami i fanami, co może realnie wspomóc nasze działania promocyjne.

 

Autor: Gabriela Kałuża, młodszy specjalista ds. PR w nazwa.pl

Źródło: https://www.verisign.com/assets/domain-name-report-july2016.pdf