Fruton.pl – od tradycyjnego sklepu do sprzedaży internetowej

Rozmowa z panią Aleksandrą Nogalską, prowadzącą sklep internetowy Fruton.pl

Fruton.pl wydaje się idealnym połączeniem tradycyjnego sklepu ze sprzedażą przez internet. Skąd pomysł, aby wprowadzić biznes do sieci, po ponad 30 latach prowadzenia tradycyjnego sklepu?

W dzisiejszych czasach człowiek biznesu musi cały czas być na bieżąco z panującymi trendami na rynku,  poszukiwać nowych pomysłów i nisz rynkowych. Musi stale dopasowywać się do oczekiwań klientów i być o krok przed konkurencją. Właśnie dlatego postanowiliśmy przenieść wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu tradycyjnego sklepu do sieci i tym zrewolucjonizować rynek. Ludzie obecnie są bardzo zapracowani, nie mają czasu na robienie zakupów, szczególnie jeśli chodzi o warzywa i owoce. Dlaczego więc im w tym nie pomóc? Wyszliśmy na wprost oczekiwań naszych klientów, a zdobyta wiedza i doświadczenie pomagają nam w ich sprostaniu.

W Fruton.pl łączycie sprzedaż internetową świeżych warzyw i owoców oraz produktów ekologicznych z dostarczaniem wiedzy na temat zdrowego trybu życia i wykorzystania produktów w codziennej kuchni. Czy takie podejście zapewnia  dotarcie do szerszej grupy odbiorców czy stoją za tym też inne cele?

Założeniem otwarcia sklepu Fruton.pl była nie tylko sprzedaż samych warzyw i owoców, ale też połączenie ich z produktami zdrowymi, naturalnymi i ekologicznymi. Chcieliśmy zaproponować produkty, które się ze sobą wspaniale łączą i tym samym tworzą zdrową całość. Jesteśmy otwarci na nowe pomysły i cały czas szukamy propozycji, które pomogą nam w dotarciu do coraz większej grupy odbiorców. Jesteśmy osobami aktywnymi, ceniącymi sobie zdrowy tryb życia, co próbujemy przekazać innym.

fruton

Czym różnią się klienci internetowi od tych odwiedzających sklep stacjonarny?

Klienci internetowi różnią się od klientów odwiedzających sklep stacjonarny przede wszystkim tym, że są bardziej anonimowi, trudniej ich zdobyć i do nich dotrzeć. W sieci liczy się dobra marka, reklama, rozpoznawalność, wizerunek i opinie. Klient wirtualny widzi obraz, zdjęcia. Brak  z nim kontaktu „face to face”, w przypadku którego czasem wystarczy uśmiech i miłe słowo, by pozyskać wiernego i stałego klienta. W świecie wirtualnym jest to trudniejsze, tu rządzą inne prawa. W obydwu przypadkach jednak bardzo ważna jest jakość towaru oraz nienaganna obsługa klienta. W sklepie stacjonarnym klient widzi towar na żywo, może go dotknąć, posmakować, polecić innym – marketing szeptany jest tu podstawą. Jeśli chodzi o klientów internetowych – mamy do czynienia z dużo większą liczbą osób, do których możemy dotrzeć. Rynek jest ogromny i ciągle rośnie, co oczywiście jest dużą szansą dla nas, by się rozwijać, ale z drugiej strony jest też niesamowitym wyzwaniem.

Wiemy, że Wasz sklep działa na platformie Sklepicom od nazwa.pl. W jaki sposób ją wykorzystujecie i czy pomaga ona w codziennym funkcjonowaniu sklepu?

Sklep Fruton.pl działa na platformie Sklepicom od nazwa.pl. Taki towar jak świeże owoce i warzywa to produkty, których cena zmienia się sezonowo, a bywa, że nawet codziennie musimy ją modyfikować. W takich sytuacjach korzystanie z platformy jest bezcenne. Narzędzie to jest łatwe w obsłudze, czytelne i intuicyjne. Każdy, nawet z małym doświadczeniem, jest w stanie sobie poradzić.

Jak zmienił się Wasz biznes po otwarciu sklepu internetowego?

Otwarcie sklepu internetowego spowodowało rozszerzenie rynku, zdobycie nowych klientów oraz wzrost sprzedaży. Opracowaliśmy dwukierunkową strategię, która pozwoli na dalsze działania rozwijające naszą firmę oraz pomoże osiągnąć sukcesy w przyszłości, zarówno stacjonarnie, jak i wirtualnie.

W swojej ofercie macie także przetwory – konfitury i soki domowej roboty, z założenia nie stoi za tym żadna znana marka – kto je dla Was przygotowuje i czy cieszą się popularnością w internecie?

Nawiązaliśmy współpracę z małymi gospodarstwami, które dużą wagę przywiązują do jakości wytwarzanych produktów, uwzględniając przy tym czynnik ekologiczny i naturalny. Jest dla nas bardzo ważne, by takie produkty promować w naszym sklepie. Lokalni producenci  widzą potencjał w sprzedaży internetowej, a ich produkty  cieszą się coraz większą popularnością. Nasi dostawcy to ludzie z pasją, często są to firmy rodzinne, tak jak nasza. Naszą domeną jest oferowanie klientom doskonałego smaku i zdrowych rozwiązań.

I na koniec pytanie: Wyobraź sobie, że nagle znika internet i nie ma go na całym świecie. Co wtedy robisz?

Otwieramy sieć sprzedaży stacjonarnej w całej Polsce i na świecie.

Dziękuję za rozmowę.

 

Jeśli myślisz o własnym sklepie internetowym, sprawdź aktualne promocje na nazwa.pl.

 


Łukasz Żur  – menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.

  • Zuzanna Stec

    W dzisiejszych czasach takie zaistnienie w sieci, to już zdecydowanie podstawa. Nawet nie trzeba mówić o tym ile to korzyści przynosi i jakie to wygodne. 😛

    __________________
    http://positiveretail.pl/