Jak wykorzystać nawet 6 darmowych domen od nazwa.pl?

Zastanawiałeś się kiedyś, po co nazwa.pl oferuje w promocji nawet 6 i więcej domen za darmo w pierwszym roku? Może myślałeś, że to tylko chwyt marketingowy? Odpowiadając na tego typu wątpliwości, przygotowaliśmy krótki poradnik, jak najlepiej wykorzystać naszą darmową ofertę na domeny.

1. Marka osobista, czyli zacznij od siebie

Bez względu na to, czy jesteś prezesem wielkiej spółki, skromnym przedsiębiorcą z wielkimi ambicjami, zdolnym freelancerem, menedżerem, specjalistą, urzędnikiem, blogerem czy studentem – jesteś człowiekiem, który jako największą wartość powinien traktować siebie i swój rozwój. Zacznij więc od domeny dla siebie. Skoro w codziennych zmaganiach i wyzwaniach podpisujesz się własnym nazwiskiem, swoje pomysły i sukcesy powinieneś móc także nim podpisać! Zarejestruj domenę z własnym imieniem i nazwiskiem, a jeszcze lepiej – z samym nazwiskiem. Pod taką domeną możesz prezentować swoje portfolio, CV, bloga, wspomnienia zapisane na fotografiach… a co najważniejsze – posiadając domenę z własnym nazwiskiem, możesz stworzyć w pełni spersonalizowany i profesjonalny adres mailowy, na zawsze zapominając o wszelkich buziaczkach, amorkach i loginach z cyframi. Jesteś profesjonalistą – pokaż to na co dzień.

2. A teraz czas na biznes!

Kolejny niemniej istotny punkt to nazwa Twojej firmy. W dzisiejszych czasach, chcąc prowadzić działalność gospodarczą, internetu nie unikniesz. Wyjdź zatem naprzeciw temu wyzwaniu i zarejestruj domenę dla swojego przedsiębiorstwa. Jeśli dopiero planujesz założenie firmy – masz przewagę – możesz bowiem jej nazwę uzależnić od tego, czy dana domena jest wolna, dzięki czemu już na start zabezpieczysz odpowiednią nazwę. Jeśli Twoja firma już istnieje, rośnie ryzyko, że wybrana przez Ciebie nazwa jest zajęta przez kogoś innego. Nie oznacza to jednak, że powinieneś rezygnować z obecności w internecie. Po prostu na tym etapie będziesz musiał wykazać się większą kreatywnością, cierpliwością lub w przypadku rynku wtórnego domen – większą zasobnością portfela.

3. Chroń tożsamość marki, rejestrując domeny o kilku rozszerzeniach…

Na domenie bezpośrednio odzwierciedlającej nazwę Twojej firmy nie powinieneś jednak spocząć. Rozważ także rejestrację tej nazwy w innych popularnych rozszerzeniach. Zakładając, że Twoja działalność będzie opierała się o polski rynek, oczywistym jest, że domeną pierwszego wyboru dla Ciebie będzie rozszerzenie .pl. Warto jednak zabezpieczyć końcówki nieznacznie mniej popularne, ale wciąż bardzo dobrze rozpoznawane przez polskich internautów, takie jak:

– .com.pl – szczególnie znana wśród „pierwszych” polskich internautów, w czasach, kiedy numerem jeden dla firm w naszym kraju było właśnie to rozszerzenie;

.eu – od czasu wejścia naszego kraju do Unii Europejskiej rozszerzenie to na dobre zagościło na naszym rynku i często występuje jako uzupełnienie rodzimej końcówki;

– .com – nasi koledzy z Zachodu powiedzieliby, że to no-brainer, czyli oczywista sprawa, że najbardziej popularną domenę na całym świecie warto przygarnąć także dla własnego biznesu; kto wie, jak potoczy się Twoja historia – my wiemy, że jesteś bliżej sukcesu, jeśli w niego wierzysz.

4. … oraz literówki i myślniki…

Nad pomysłem o swojej firmie myślałeś pewnie tygodniami, może nawet latami, spędziłeś godziny na żmudnym przygotowaniu biznesplanów, analizowaniu rynku – wiesz i masz pewność, że znalazłeś idealną niszę. Aż tu nagle, po starcie, okazuje się, że Klienci nie przychodzą. Sprawdź, czy nie popełniłeś błędu w założeniach – być może ten błąd można łatwo naprawić, np. poprzez zabezpieczenie takich nazw domen, pod jakimi realnie wyszukują Cię Klienci:

– masz długą nazwę firmy/domeny, która składa się z więcej niż jednego członu? – zabezpiecz wersję z myślnikami;

– Twoja nazwa zawiera słowo, w którym wiesz, że może nastąpić pomyłka? – zabezpiecz literówki;

– Twoja nazwa zawiera polskie znaki diakrytyczne? – zabezpiecz tzw. domenę IDN, czyli z domenę z „ogonkami”.

5. … i inne nazwy…

Na tym etapie wciąż bazowaliśmy na założeniu, że Klienci będą szukać Twojej firmy pod nazwą, którą wymyśliłeś. A co, jeśli jednak nie jest ona tak oczywista, jak Ci się wydawało, nie odzwierciedla idealnie tego, czym się zajmujesz? Następnym krokiem powinna być weryfikacja rynku i postrzegania przez niego Twojej działalności. Masz pewność, że Klient nie oczekuje znalezienia Twojej strony po wpisaniu nazwy produktu, który oferujesz, czynności, które wykonujesz lub branży, w której operujesz? Nasza rada: zabezpiecz także te domeny i promuj swoją działalność pod tymi adresami. Poczytaj w sieci o content marketingu – takie adresy przydadzą się do tego zadania idealnie!

6. Zabezpiecz i rozpocznij nowe projekty biznesowe

Powyższe punkty wykonałeś już wcześniej? To świetnie! W takim przypadku oferowane przez nas darmowe domeny możesz wykorzystać na swoje kolejne projekty biznesowe.

Wierzymy w kreatywność i operatywność naszych Klientów, dlatego mamy pewność, że nasza oferta pozwoli na rozwijanie przedsiębiorczości w Polsce, przy wykorzystaniu olbrzymiego potencjału, jaki daje internet.


Aleksandra Strzelecka-Jaroszek  – menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.