Korzyści z promocji firmy w social media – potencjał i możliwości

Do czego można wykorzystać social media w firmie? Jakie są korzyści z promocji marki w mediach społecznościowych? Potencjał ten widoczny jest na co najmniej kilku płaszczyznach. Poniżej najważniejsze z nich.

  1. Większa sprzedaż

W Polsce konta w najpopularniejszych kanałach social media posiada 16 milionów osób. Przeciętny polski użytkownik spędza średnio 2 godziny dziennie na portalach społecznościowych. Wśród serwisów cieszących się największą popularnością warto wymienić Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i Google+.

Nic więc dziwnego, że do miejsca, w którym pojawia się tak wielu potencjalnych konsumentów, pragną dotrzeć ze swoimi produktami i usługami małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. Social media silnie wpływają na decyzje zakupowe klientów – w miejscach tych konsumenci szukają zazwyczaj rekomendacji liderów opinii na temat konkretnych produktów i usług.

  1. Budowanie wizerunku

Stanowi bardzo ważny aspekt działalności, tak w przypadku młodych, dopiero raczkujących firm, jak też przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji na rynku. Do aktywnego budowania wizerunku służą wpisy, których zasięg można zwiększyć, wykorzystując dwa mechanizmy reklamowe – Google AdWords lub Facebook Ads. Podczas gdy Google AdWords stanowi świetne narzędzie dla klientów do wyszukiwania produktu, który chcą zakupić, Facebook Ads stanowi idealne narzędzie do zbierania leadów, czyli potencjalnych odbiorców.

Ponadto, Facebook Ads umożliwia realizację szeregu celów reklamowych. Wśród nich znaleźć można takie możliwości, jak chociażby:

  • promowanie strony;
  • reklamowanie postów;
  • zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty;
  • zwiększenie aktywności w aplikacji;
  • zwiększenie liczby uczestników wydarzenia;
  • skierowanie odbiorców do witryny;
  • zwiększenie konwersji w witrynie.
  1. Tworzenie społeczności marki

Social media stanowią świetne narzędzie do budowaniu społeczności oddanych miłośników produktów i usług danej marki. Szczególną estymą wśród użytkowników cieszą się ambasadorzy marki. Z perspektywy sprzedażowej, społeczność marki dostarcza sprzedającemu feedback, czyli informację zwrotną od klientów na temat jakości produktów i usług czy czasu realizacji zamówienia.

  1. Wyższa pozycja w Google

Aktywne działanie w mediach społecznościowych umożliwia zdobycie znacznie większego ruchu na firmowej stronie internetowej. Działania w social media mogą mieć też wpływ na lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Korzyści z promocji firmy w social media:

  • precyzyjnie skierowana reklama – dzięki możliwości wyboru grupy docelowej i precyzyjnego targetowania komunikatów. Szczególnie w przypadku Facebooka, użytkownik ma możliwość kierowania reklamy do poszczególnych osób ze względu na lokalizację, demografię, zainteresowania, zachowania, połączenia i listy odbiorców;
  • bardzo duży zasięg – szczególnie jeśli chodzi o Facebooka, który umożliwia promowanie firmy na stronach portalu i na aplikacjach mobilnych;
  • niski koszt dotarcia do użytkownika – samo założenie konta w mediach społecznościowych jest oczywiście darmowe, należy jednak pamiętać o kosztach postów sponsorowanych i ewentualnej obsługi fanpage’a;
  • możliwość optymalizacji kampanii – dopasowanie jej do preferencji użytkowników; warto pamiętać, że w ostatnim czasie Facebook mocno faworyzuje reklamy karuzelowe;
  • ustalenie budżetu i sposobu rozliczenia do własnych potrzeb – w przypadku Facebooka możliwa jest opcja CPC (koszt za kliknięcie) lub CPM (koszt za wyświetlenia reklamy); do wyboru jest kilka metod płatności (karta kredytowa/debetowa, PayPal lub kupon reklamowy Facebooka);
  • siła rekomendacji – dbają o nią liderzy opinii;
  • łatwość obsługi – tworzenie reklam jest w pełni intuicyjne.

Możliwości promocji firmy w social media

Użytkownik może reklamować swoje przedsiębiorstwo za pośrednictwem Facebooka na 3 sposoby. Pierwszy z nich opiera się na zdobywaniu fanów. Aktywne promowanie fanpage’a firmy odbywa się za pośrednictwem funkcji „Promuj stronę”. Drugą metodą jest promowanie witryny (na przykład sklepu internetowego) poprzez przycisk „Promuj witrynę”. Trzeci sposób stanowi promowanie wpisów za sprawą opcji „Promuj post”. W ten sposób można rozreklamować wpisy wśród fanów danego fanpage’a. Warto wiedzieć, że standardowy wpis dociera do zaledwie 20% fanów marki. Wykupienie reklamy umożliwia znaczne zwiększenie tego zasięgu.

Wizytówka Internetowa

Ciekawym rozwiązaniem, idealnym do promocji własnej firmy w najpopularniejszych kanałach społecznościowych i osiąganiem wyżej omówionych celów reklamowych jest Wizytówka Internetowa. Umożliwia ona sprawne dodawanie linków do firmowych kont funkcjonujących na Facebooku, Twitterze, Google+, YouTube’ie i LinkedIn. Ponadto, przedsiębiorca zyskuje ofertę dodatkowej promocji marki w Internecie w postaci narzędzi Brand24, Freshmail, Google AdWords i zestawów abonamentowych w serwisie Fotolia.

Wizytówkę Internetową cechuje łatwość edycji i zmiany ustawień. Do pełnej personalizacji wyglądu strony służą różnorodne warianty szablonu, a także opcja modyfikacji mapy Google. Dzięki temu, prezentacja oferty staje się elegancka i przejrzysta.

Kolejną zaletą posiadania Wizytówki Internetowej jest niezawodna poczta firmowa. Daje ona możliwość założenia pracownikom oddzielnych kont, których nazwa wyraźnie nawiązuje do firmy, z którą klient prowadzi korespondencję. Tego typu poczta e-mailowa daje kontrahentom poczucie autentyczności i bezpieczeństwa. Z perspektywy Klienta z kolei firma jawi się jako profesjonalna i rzetelna. Przedsiębiorca ma możliwość założenia nawet 25 kont e-mailowych. Do wykorzystania pozostaje 50 GB wolnej przestrzeni. W przeciwieństwie do innych dostępnych na rynku rozwiązań, poczta pozbawiona jest reklam, wirusów i spamu. Nad niezawodnym działaniem usługi czuwają pracownicy Działu Obsługi Klienta. Są oni dostępni 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

  • Myślę, że coraz więcej firm będzie musiało podjąć wszelkie działanie mające na celu nie tylko stosowania tradycyjnego marketingu ale również nowoczesnego jakim jest właśnie social media, dlatego by dobrze to robić warto się polecić odpowiednim ludziom, którzy będą wiedzieć jak należy to robić ;), http://www.inquest.pl/obszary-dzialania/pr-i-marketing/

  • Wojtek Trawiński

    To prawda, internet ma duży potencjał jeśli chodzi o reklamę. Chyba największy w dzisiejszych czasach. Próbowałem niegdyś sam wszystko to ogarnąć, ale.. postawiłem na agencję, która zrobiła to o wiele lepiej 😉 wszystkie profile świetnie prowadzone, klienci naszej restauracji chwalą naszą komunikację i wciąż wracają. Polecam z całego serca Nakatomi! http://www.nakatomi.pl