nazwa.pl – świętujemy 20. urodziny [infografika]

W tym roku nazwa.pl świętuje 20. urodziny. Krakowska spółka to lider rynku domen i wiodący dostawca usług hostingowych w Polsce. Obsługują kilkaset tysięcy klientów biznesowych oraz indywidualnych. Poznaj naszą historię i sprawdź urodzinowe promocje!

Zaczęło się od pomysłu na innowacyjny biznes

Historia nazwa.pl sięga roku 1997 kiedy to Piotr Nowak, dostrzegając rosnące zainteresowanie internetem w Polsce, założył NetArt (przekształcony później w nazwa.pl) – firmę świadczącą usługi serwerów wirtualnych, a następnie także usługi hostingowe i rejestrację domen. W tamtym okresie ceny serwerów i stałego dostępu do internetu były w Polsce wysokie, dlatego też właściciel nazwa.pl postanowił wydzierżawić serwery w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu koszt usługi stał się zdecydowanie niższy.

Z czasem nazwa.pl zaczęła działać w oparciu o własne serwery, tworząc unikatowe oprogramowanie do zarządzania usługami, co pozwoliło wyprzedzić konkurencję i dało impuls do dalszego rozwoju.

Jeżeli domena to tylko w nazwa.pl!

Wraz z upowszechnieniem się internetu w Polsce, bardzo dynamicznie rósł popyt na domeny – unikatowe nazwy, adresy w sieci. To właśnie ta strefa stała się głównym obszarem działań dla nazwa.pl.

Ważnym okresem w historii firmy był rok 2003 kiedy to NASK uwolnił rynek rejestracji domen, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką .pl. Po niespełna 2 latach w nazwa.pl było zarejestrowanych ponad 40 000 nazw, co zapewniło  firmie 20-procentowy udział w rynku domen w Polsce.

20 lat nazwa.pl – infografika

Dynamiczny wzrost portfolio usług

Dostrzegając potrzeby przedsiębiorców, w 2007 roku firma wprowadziła unikatową usługę „gotowych” stron WWW, oferowanych w modelu abonamentowym. Kolejne lata to szybki rozwój segmentu e-commerce, w który umiejętnie wpisała się również nazwa.pl, dostarczając klientom w 2012 roku oprogramowania dla sklepu internetowego oraz certyfikaty SSL.

Na rynek trafiła również oferta kreatora stron WWW, przeznaczonego dla klientów nieposiadających specjalistycznej wiedzy i umiejętności programistycznych. Od tego momentu klienci nazwa.pl mogą w szybki i łatwy sposób zrealizować swoje potrzeby biznesowe w internecie – w przysłowiowe „5 minut” założyć firmową stronę WWW lub własny sklep internetowy.

To okres, w którym firma inwestowała również w wysokiej jakości obsługę klienta i wsparcie techniczne – Dział Obsługi Klienta nazwa.pl tworzą profesjonalnie przygotowani konsultanci oraz specjaliści IT.

Polska spółka wciąż na czele

Ostanie lata to czas umacniania pozycji nazwa.pl na rynku. W 2015 roku nazwa.pl była największym rejestratorem domen w Polsce (z wynikiem ponad 300 tys. nowych zarejestrowanych nazw) oraz liderem w liczbie obsługiwanych klientów – abonentów domeny .pl, osiągając na koniec czwartego kwartału 2015 roku ponad 24-procentowy udział rynkowy w obsłudze abonentów.

Znaczącym sukcesem okazało się również osiągnięcie przez nazwa.pl 4. miejsca wśród największych rejestratorów domen .eu na świecie w rankingu EURid w 2015 roku. Wynik ten przełożył się również na zdobycie przez nazwa.pl pierwszego miejsca w liczbie obsługiwanych domen .eu w Polsce.

Ostatni kwartał 2016 roku to dalsze umacnianie się nazwa.pl na pozycji lidera rynku nazw w domenie .pl – firma pośredniczyła w rejestracji co trzeciej domeny oraz – przy niemal 24-procentowym udziale rynkowym – pozostawała największym partnerem NASK w obsłudze abonentów.

W 2016 roku nazwa.pl inwestowała również w bezpieczeństwo i stabilność świadczonych usług, przenosząc swoje środowisko informatyczne do jednego z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie centrów przetwarzania danych w Polsce – Polcom Data Center.

Rok 2017 to premiera najnowszego Kreatora stron WWW, a także mnóstwo urodzinowych promocji. Zarejestruj domenę, wykup hosting lub sklep lub zamów certyfikat SSL, a wszystko w urodzinowej ofercie!