Prowadzisz sklep internetowy? Dowiedz się, w jakie działania marketingowe zainwestować, aby sprzedawać więcej

Prowadzisz sklep internetowy? Dowiedz się, w jakie działania marketingowe zainwestować, aby sprzedawać więcej

Odpowiedź na pytanie, w jakie działania zainwestować, wydaje się dość prosta przy założeniu, że posiadasz duży budżet marketingowy. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji czy domów mediowych, które przygotują strategię efektywnych działań reklamowych.
Inaczej sprawa wygląda jeśli Twój budżet jest mocno ograniczony i nie możesz sobie pozwolić na pełen wachlarz narzędzi.
W takim wypadku polecamy zapoznać się z podstawowymi działaniami, od których warto rozpocząć działania marketingowe dla e-sklepu.

Poniżej prezentujemy 5 kluczowych obszarów, o które powinieneś zadbać:

1. Właściwa analityka

Zacznij od implementacji i konfiguracji narzędzia mierzącego efektywność sprzedaży w Twoim sklepie, skonfiguruj je tak, aby móc jasno odpowiedzieć na pytanie, które z przeprowadzonych kampanii przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji (ROAS). Do mierzenia możesz wykorzystać darmową wersję Google Analytics. Ważne tutaj będzie właściwe oznaczenie kanałów marketingowych i konfiguracja celów. Badaj współczynnik konwersji i optymalizuj koszty poniesione na poszczególne działania.

2. Afiliacja i własny program partnerski

To bardzo popularny model działań reklamowych, który maksymalnie obniża ryzyko związane z kosztami poniesionymi na zakup mediów. Stwórz program partnerski i zachęć Klientów do polecania własnych usług, a koszty poniesione na promocję rozliczysz tylko za sprzedane usługi. Uruchom kampanię w sieci afiliacyjnej, aby w ten sam sposób realizować działania reklamowe rozliczane wyłącznie za efekt np. w modelu CPS (Cost Per Sale), gdzie płacisz wydawcy nie za emisję reklamy, a dopiero po wygenerowaniu sprzedaży.

3. Kampanie w wyszukiwarkach (SEM)

Uruchom kampanię w wyszukiwarce Google, dzięki czemu dotrzesz z reklamą do osób poszukujących produktów, które sprzedajesz. Panel Google AdWords jest bardzo intuicyjny, a duża baza pomocy pozwoli Ci bez ponoszenia dodatkowych kosztów samodzielnie i szybko uruchomić kampanię. Często możesz zyskać kupony na dodatkowe środki do wykorzystania. Takie kupony możesz otrzymać kupując usługi na nazwa.pl.

4. Newsletter i działania e-mail marketingowe

Jeśli już posiadasz bazę Klientów i prowadzisz działania reklamowe, które zwiększają ruch w Twoim sklepie, to e-mail marketing jest właściwym kanałem komunikacji – skutecznie wpływającym na lojalność Klienta i podniesienie sprzedaży. Pamiętaj, aby zachęcać odwiedzających Twój sklep do zapisania się do newslettera, zbieraj przy tym niezbędne zgody na przetwarzanie danych osobowych i realizację kampanii reklamowych. Wiele narzędzi do e-mail marketingu jest wyposażonych w zintegrowane formularze do budowania list odbiorców. Większość umożliwia też darmową obsługę bazy do określonej liczebności, co pozwoli Ci jeszcze na początku prowadzenia biznesu realizować takie działania bez obciążenia budżetu marketingowego.

5. Facebook i kanały społecznościowe

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat –  to miejsca, gdzie bez ponoszenia kosztów możesz prowadzić komunikację z własnymi Klientami i promować nowe produkty. Z czasem warto wziąć pod uwagę narzędzia reklamowe oferowane przez poszczególne portale. Przy odpowiedniej strategii komunikacji są to bardzo efektywne kosztowo kanały sprzedaży online.

Wymienione wyżej aktywności to tylko podstawowe obszary, które należy rozważyć przy planowaniu działań marketingowych dla sklepu internetowego. Warto pamiętać, że nawet bez olbrzymiego budżetu reklamowego można sprawnie prowadzić efektywną sprzedaż w internecie. Wystarczy poznać swojego Klienta i odpowiednio dopasować kanał komunikacji do jego preferencji.

 


Maciej Pabian – kierownik ds. marketingu w nazwa.pl.
nazwa.pl jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm.