To był udany rok w nazwa.pl

Początek roku to czas podsumowań i planów. Także my postanowiliśmy podzielić się z Wami krótkim podsumowaniem 2015 roku w nazwa.pl. A że był to dobry rok, to mamy się czym pochwalić.

Zwiększamy sprzedaż – nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce

2015_1

W 2015 roku nazwa.pl była największym rejestratorem domen w Polsce. Dla naszych Klientów zarejestrowaliśmy w NASK przeszło 300 tys. nazw. Oznacza to, że niemal co trzecia nowa domena .pl rejestrowana była właśnie za naszym pośrednictwem. Umocniliśmy także pozycję lidera w liczbie obsługiwanych Klientów – abonentów domeny .pl, regularnie odnotowując wzrost także i w tej kategorii. Na koniec trzeciego kwartału 2015 roku osiągnęliśmy ponad 24-procentowy udział rynkowy w obsłudze abonentów.

Odnosimy sukcesy w Europie – nazwa.pl liderem rejestracji domen .eu w Europie Środkowo-Wschodniej

Ubiegły rok przyniósł także duże zainteresowanie domenami. eu. Rosnąca popularność tej końcówki w Polsce przełożyła się na osiągnięcie przez nazwa.pl 4. miejsca wśród największych rejestratorów domen .eu na świecie w rankingu EURid. Tym samym nazwa.pl jest jedyną firmą z Europy Środkowo-Wschodniej, która zajęła tak wysoką pozycję na rynku rejestracji domen europejskich. Wynik ten przełożył się jednocześnie na zdobycie przez nazwa.pl  pierwszego miejsca  w liczbie obsługiwanych domen .eu w Polsce.

Wyznaczamy trendy – innowacyjna usługa dla mikro i małych firm

2015_3Odpowiadając na potrzeby przedsiębiorców poszukujących możliwości taniego i szybkiego założenia strony WWW, w marcu 2015 wprowadziliśmy rewolucyjną usługę – Wizytówkę Internetową pozwalającą na założenie własnej strony WWW w niespełna minutę. W ramach pakietu Klient otrzymuje 18 gotowych projektów, dzięki czemu łatwo może dobrać grafikę do rodzaju prowadzonej działalności. Produkt wzbogaciliśmy również o możliwość zintegrowania strony z popularnymi serwisami – dodawanie linków do firmowych kont w najpopularniejszych mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i Google+. Wizytówka automatycznie dostosowuje się także do urządzenia, na którym jest przeglądana, co gwarantuje, że strona wyświetla się poprawnie – niezależnie, czy jest wyświetlana na tablecie, smartfonie czy laptopie.

Rozwijamy ofertę, doskonalimy narzędzia – wspieramy biznes naszych Klientów

2015_4Rok 2015 był także rokiem wprowadzania rozwiązań usprawniających działalność w internecie. Dbając o bezpieczeństwo naszych Klientów, dodaliśmy do oferowanego przez nas hostingu WWW bezpłatne certyfikaty SSL (nazwaSSL lub nazwaSSL Pro) na okres 12 miesięcy.

W oferowanych przez nas sklepach internetowych wdrożyliśmy responsywne szablony i skórki – tak, aby w każdym miejscu i na każdym urządzeniu oferta sklepu wyświetlała się prawidłowo, ułatwiając Klientom dokonywanie zakupów.

Mając na uwadze komfort realizacji zamówień, udostępniliśmy płatności PayPal, dzięki czemu nasi Klienci zyskali nowy kanał umożliwiający szybkie, bezpieczne i wygodne dokonywanie płatności online.

W ramach Pakietu Korzyści wdrożyliśmy oferty kolejnych trzech Partnerów: Brand24, Freshmail oraz Cloudmonit.pl, które dołączyły do oferty Google AdWords oraz Fotolii. Dzięki temu Klienci korzystający z usług nazwa.pl otrzymują praktyczny zestaw narzędzi i dodatków, które pomagają z sukcesem zaistnieć i prowadzić biznes w internecie.

Stawiamy na wydajność i niezawodność – wskaźnik dostępności usług nazwa.pl na poziomie 99,99%*

W 2015 roku wprowadziliśmy szereg zmian, który sprawiają, że nasze usługi  są bardziej zaawansowane technologicznie oraz funkcjonalne. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości dysków SSD i zmianie silnika na MariaDB zwiększyliśmy wydajność naszych serwerów MySQL i przyspieszyliśmy działanie usług. Niezawodność hostingu to sprawa, do której podchodzimy bezkompromisowo – dzięki unikalnym rozwiązaniom opartym o chmurę obliczeniową nasz Cloud Hosting osiąga wskaźniki dostępności ponad 99,99%* dla stron WWW i poczty (Imap i SMTP).

*Monitoring usług na podstawie danych z cloudmonit.pl, listopad 2015.

Zapewniamy wysoką jakość obsługi – badamy poziom satysfakcji Klientów i wprowadzamy ulepszenia

2015_7

W 2015 roku za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta nazwa.pl obsłużyliśmy ponad 200 tys. połączeń telefonicznych i odpisaliśmy na blisko 200 tys. maili. W styczniu 2015 udostępniliśmy naszym Klientom także dodatkową formę kontaktu – LiveChat, za pomocą którego w ciągu 12 miesięcy odbyliśmy 25 tys. rozmów.

Świadczona przez naszych konsultantów pomoc znajduje uznanie w oczach Klientów – w przeprowadzonym pod koniec roku badaniu 90 proc. Klientów oceniło dobrze lub bardzo dobrze jakość obsługi w DOK.

Na początku ubiegłego roku wdrożyliśmy też całkowicie odświeżony serwis pomoc.nazwa.pl, zawierający obszerną bazę wiedzy o naszych usługach, wzbogaconą o materiały wideo.

Od ubiegłego roku nasi wykwalifikowani doradcy świadczą także bezpłatną pomoc przy wyborze usług, ich konfiguracji i wdrożeniu. W trakcie rozmowy telefonicznej (lub poprzez e-mail) doradzamy, jak efektywnie wykorzystać potencjał internetu i dobieramy najkorzystniejsze rozwiązania – bez żadnych opłat i zobowiązań.

Badamy rynek – raport „Mikro i małe firmy w internecie 2015”

Aby lepiej poznać potrzeby naszych Klientów, przeprowadziliśmy badanie, którego wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mikro i małe firmy w internecie 2015”. Wnioski z badania wskazują między innymi, że w grupie mikro i małych firm, co piąty przedsiębiorca nadal nie posiada firmowej strony WWW, a co czwarty funkcjonuje bez konta e-mail we własnej domenie.

Dzielimy się wiedzą – dostarczamy wartościowych treści, edukujemy, prognozujemy

Pod koniec 2015 roku uruchomiliśmy także nasz firmowy blog. Powstał on po to, aby dostarczać eksperckiej wiedzy na temat obecności w internecie oraz wykorzystywania jego potencjału do budowania przewagi konkurencyjnej. Na nazwa.pl radzimy między innymi, jak skutecznie prowadzić i promować biznes w sieci, dbać o wizerunek marki oraz w jaki sposób w pełni wykorzystać możliwości konkretnych usług.

Jesteśmy widoczni w mediach – aktywnie kreujemy rynek usług internetowych

2015_6

W ciągu ostatniego roku byliśmy także aktywni w mediach. Pojawiło się blisko 650 wzmianek o nazwa.pl na portalach i w magazynach biznesowych i branżowych, co statystycznie daje ponad 2 wzmianki każdego dnia roboczego.  Nasi eksperci komentowali wydarzenia rynkowe, wypowiadali się na temat aktualnych trendów i dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, dostarczając porad dla przedsiębiorców w zakresie prowadzenia biznesu w sieci.

Rok 2015 za nami. Cieszymy się z wyników, jakie przyniósł, ale nie spoczywamy na laurach. W 2016 obiecujemy jeszcze więcej!



Katarzyna Tomczak – menedżer ds. PR w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.