Zaplanuj swoją e-sprzedaż na cały rok!

KALENDARZ E-SPRZEDAWCY 2017 to skuteczne narzędzie dla wszystkich osób działających w branży e-commerce. Aktywacja kalendarza ułatwia planowanie kampanii marketingowych, które mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w internecie.

Zespół nazwa.pl przygotował dla wszystkich internetowych sprzedawców specjalny e-kalendarz. Znajdują się w nim informacje na temat nadchodzących okazji sprzedażowych, takich jak święta, nietypowe dni, czy związane z nimi eventy.

Kalendarz e-commarce 2017

Aby być na bieżąco i nie zapomnieć o najważniejszych wydarzeniach tego roku, dodaj przygotowany przez nazwa.pl KALENDARZ E-SPRZEDAWCY 2017 do swojego kalendarza Google klikając tutaj. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz tutaj. Możesz też pobrać kalendarz na swój komputer.

Styczeń miesiącem noworocznych zmian

Styczeń jest bardzo dobrym miesiącem na organizowanie noworocznych wyprzedaży oraz podjęcie zintensyfikowanych działań sprzedażowych. Początek roku pomaga wyciągnąć wnioski z ubiegłorocznych akcji i na bazie tych doświadczeń zaplanować odpowiednią strategię na nowy rok.

Początek roku warto również wykorzystać na sprawdzenie istotnych detali w sklepie i przyjrzeć się przypomnieniom o nieopłaconych zamówieniach, newsletterom do klientów, czy też grafice na stronie, która powinna spójna i aktualna.

Na pewno opłaci się również wprowadzania możliwości personalizowania produktów, dostępnych w sklepie. Dzięki temu będą one mogły od razu stać się prezentami. Okazja do przetestowania takiego rozwiązania nadarza się już w styczniu, kiedy obchodzimy Dni Babci i Dziadka.

21.01 – Dzień Babci

22.01 – Dzień Dziadka

Luty czyli walentynki

Wykorzystaj święto zakochanych i stwórz dedykowane zestawy dla par. Zagwarantuj pakowanie produktu w formie prezentowej oraz bezpośrednią wysyłkę do osoby wskazanej przez kupującego. Produkt wysłany w tej formie będzie cieszył oko adresata przesyłki, a i kupujący będzie zadowolony. Luty to też miesiąc słodkiej swawoli, obchodzimy przecież Tłusty Czwartek. Może wato zamienić to wydarzenie na dzień ‘zakupowej rozpusty’? Wykorzystaj ten czas na stworzenie jednodniowych promocji. Z kolei Ostatki są świetnym momentem na ostatnie wietrzenie magazynów.

14.02 – Walentynki

23.02 – Tłusty czwartek

25.02 – Ostatnia Sobota Karnawału

28.02 – Ostatki

Marcowe odwilże cenowe

W marcu nie brakuje wydarzeń i okazji do realizowania kampanii reklamowych. Przygotuj i roześlij skuteczne mailingi, które poinformują Twoich klientów o aktualnych promocjach. Na warsztat weź np. Dzień Kobiet. To idealna okazja, by zaoferować bony prezentowe na zakupy w Twoim sklepie. To często wybierana opcja prezentowa, która świetnie pasuje do bukietu kwiatów. Pamiętaj tez o święcie mężczyzn i stwórz dedykowany mailing przypominający żeńskiej części Twoich klientów o męskim dniu.

8.03 – Dzień Kobiet

10.03 – Dzień Mężczyzn

21.03 – początek wiosny

26.03 – zmiana czasu z zimowego na letni

Kwiecień – pokaż swoim Klientom, że masz poczucie humoru

Wykorzystaj media społecznościowe, żeby w niekonwencjonalny i dowcipny sposób zaprezentować swoją ofertę.

Kwiecień nieodzownie kojarzy się również z Wielkanocą. Zaplanuj więc świąteczną akcję promocyjną. Zainspiruj swoich Klientów i przygotuj dla nich specjalne kody rabatowe lub dedykowane świąteczne produkty. Nie zapomnij o złożeniu życzeń świątecznych swoim Klientom, wykorzystując do tego wszystkie możliwe kanały komunikacji.

1.04 – Prima Aprillis

16.04 – Wielkanoc

17.04 – Poniedziałek Wielkanocny

22.04 – Dzień Ziemi

Długi weekend, majówka, komunie i matury

Nie wahaj się i maj wykorzystaj na intensywną promocję swojego sklepu. Dobrze zaplanowane działania na pewno przełożą się pozytywnie na wyniki Twojego e-biznesu. Z okazji Dnia Matki przygotuj gotowe zestawy podarunkowe i dedykowane upominki. Jeżeli chcesz pokazać swoją ofertę poza granicami Polski, dobrą okazją będzie Dzień Europy. W tym miesiącu przygotuj również kampanię reklamową informującą rodziców o nieubłaganie zbliżającym się Dniu Dziecka. Maskotki, zabawki, klocki – to jest to, na co dzieciaki czekają!

1.05 – Święto pracy

2.05 – Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

3.05 – Święto Narodowe Trzeciego Maja

9.05 – Dzień Europy

26.05 – Dzień Matki

Lato w pełni

Czerwiec to miesiąc przygotowań do wakacji, zaplanuj więc letnie wyprzedaże. Z okazji Dnia Dziecka wyeksponuj w swoim asortymencie wszystkie gadżety, które mogą być świetnym prezentem dla dzieci, a może nawet i dla tatusiów? Dlatego, nie zapomnij o przygotowaniu specjalnej oferty także z okazji Dnia Ojca!

1.06 – Dzień Dziecka

22.06 – Początek lata

23.06 – Dzień Ojca

Urlopy!

Lipiec otwiera sezon urlopowy, którym towarzyszą podróże. Urlopowicze wówczas częściej do surfowania w sieci wykorzystują urządzenia mobilne. Zadbaj więc o to, aby Twój sklep prezentował się bez zarzutu w wersji mobilnej!

Sierpniowa rywalizacja

W sierpniu czekają nas wielkie sportowe emocje. Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce to świetna okazja, by uruchomić akcje promocyjne związane ze sportem i przygotować gadżety, a nawet oprawę graficzną strony w narodowych barwach. Już teraz przygotuj specjalną ofertę dla wszystkich uczniów, którzy po wakacjach ruszą do szkół.

5.08 – ceremonia otwarcia Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce

15.08 – Święto Wojska Polskiego

Do szkoły marsz!

Wrzesień kojarzy się przede wszystkim z powrotem do szkoły. To też doskonały moment, aby zrobić w swoim asortymencie jesienne porządki i przygotować wyprzedaże przed sezonem świątecznym. Stwórz nowe narzędzia komunikacji i promocji – może nowy program lojalnościowy dla Klientów? W tym miesiącu obchodzimy również Dzień Chłopaka, zatem przygotuj dedykowane oferty, zestawy podarunkowe i przypomnij o tym wyjątkowym dniu swoim Klientkom.

1.09 – początek roku szkolnego

23.09 – początek jesieni

30.09 – Dzień Chłopaka

Dzień Nauczyciela i nie tylko

Październik to bezapelacyjnie Dzień Edukacji Narodowej. Przygotuj mailing promujący produkty i gadżety dla nauczycieli. Październik to ostatni spokojny miesiąc przed świąteczną gorączką zakupową, dopracuj zatem komunikację z Klientem i zadbaj o płynność i efektywność ścieżki zakupowej w Twoim e-sklepie.

14.10 – Dzień Edukacji Narodowej

29.10 – zmiana czasu letniego na zimowy

Listopad i Black Friday

Listopad to gwarancja wzmożonego ruchu w sklepie i okazja do poprawy wyników. W związku ze zbliżającym się Bożym Narodzeniem przygotuj grafiki ze świątecznym motywem i rozpocznij wysyłanie tematycznych mailingów.

1.11 – Dzień Wszystkich Świętych

2.11 – Zaduszki

11.11 – Narodowe Święto Niepodległości

24.11 – Black Friday

29.11 – Andrzejki

Grudniowe żniwa

Grudzień to miesiąc, kiedy kupujemy więcej i częściej. Zadbaj o szybką i rzetelną obsługę klienta oraz o terminowe wysyłanie zamówionych produktów! Informuj również o czasie realizacji każdego zamówienia. Większość z zakupionych produktów wystąpi w roli świątecznych prezentów, muszą więc dotrzeć na czas! Nie zapominaj o doglądaniu zapasów magazynowych, informuj swoich Klientów o zmniejszającej się liczbie dostępnych produktów. Aktualizuj pod tym kątem także stronę www. Pomyśl nad wprowadzeniem opcji pakowania na prezenty  – to usługa, która wyróżni Cię na tle konkurencji! Dodatkowo, rozważ wdrożenie ograniczonych czasowo promocji, związanych z nadchodzącym końcem roku.

6.12 – Mikołajki

22.12 – początek zimy

24.12 – Wigilia Bożego Narodzenia

25.12 – Boże Narodzenia

31.12 – Sylwester

Planujesz uruchomić swój sklep internetowy? Zapoznaj się z ofertą e-commerce w nazwa.pl

dla Autor: Agnieszka Twardosz, Specjalista ds. Produktu w nazwa.pl