Zrób dobre wrażenie na start. Zacznij biznes w sieci profesjonalnie

Początek roku do dobry czas na zmiany i nowe decyzje. Jesteśmy wówczas zdeterminowani w działaniu i nastawieni na sukces. Jeśli więc myślisz o zmianach w swoim życiu zawodowym – postaw na internet. Dla przedsiębiorcy to szansa na rozwinięcie biznesu w sieci, dla wszystkich – przestrzeń do budowania marki osobistej.

Jak zacząć skutecznie budować swoją markę w sieci? Oto kilka praktycznych porad.

  1. Domena

Aby zaistnieć w sieci musisz posiadać swój indywidualny adres, czyli domenę. Warto dobrać ją w taki sposób, aby klienci i partnerzy łatwo mogli Cię zidentyfikować, a Twój biznes był dobrze zabezpieczony w internecie. Dlatego nazwa domeny powinna być krótka, prosta do zapamiętania i związana z prowadzoną działalnością.

W Polsce najczęściej wybieraną końcówką jest .pl. Jest ona postrzegana jako wiarygodna i podkreśla „polskość” firmy. Jeśli jednak myślisz bardziej globalnie, warto przyjrzeć się końcówce .eu. Jest ona w mniejszym stopniu wyeksploatowana, jeżeli chodzi o dostępność nazw, co oznacza, że łatwiej znaleźć wolną i dostępną do rejestracji nazwę w języku polskim właśnie w rozszerzeniu .eu niż w .pl.

Pamiętaj także, że rozpoczynając działalność gospodarczą dobrze zarejestrować nazwę od razu przynajmniej w trzech podstawowych i najczęściej wykorzystywanych na polskim rynku wariantach: .pl, .com.pl oraz .eu.

W przypadku freelancerów, ważną kwestią jest zarejestrowanie domeny opartej na imieniu i nazwisku, a w szczególności na samym nazwisku, jeśli taka domena jest dostępna. Domena nazwisko.pl lub imienazwisko.pl doskonale sprawdza się zarówno jako profesjonalne CV, jak i jako zabezpieczenie wizerunku. Najlepiej, kiedy za taką domeną idzie także posiadanie konta pocztowego we własnej domenie, np. imię@nazwisko.pl lub kontakt@imienazwisko.pl.

W nazwa.pl wychodzimy Ci naprzeciw i oferujemy pakiet startowy, który pozwala na zarejestrowanie kliku domen na rok za darmo, a do każdej domeny dodawane jest bezpłatne konto e-mail.

  1. Hosting WWW

Dobry hosting to najważniejsza usługa potrzebna do tego, aby uruchomić własną stronę internetową. Najprostszym sposobem na własną stronę WWW jest Wizytówka Internetowa, która w nazwa.pl wliczona jest w cenę usługi hostingowej. Wizytówka Internetowa służy do szybkiego stworzenia firmowej strony WWW, ale także doskonale sprawdza się jako profesjonalne CV. Dzięki tej usłudze uruchomienie pierwszej strony WWW jest możliwe już w 60 sekund, gdyż nie ma konieczności projektowania ani żmudnego wprowadzania treści. Wystarczy wybrać najodpowiedniejszy dla siebie projekt graficzny (spośród 18 dostępnych szablonów), wpisać adres internetowy (domenę), pod którym chcemy opublikować wizytówkę, a następnie podać dane adresowe firmy, rejestrując się w serwisie nazwa.pl. W efekcie, już po chwili profesjonalna strona WWW zostaje opublikowana.

Dla nieco bardziej zaawansowanych użytkowników polecamy Kreator Stron WWW, który pozwala na samodzielne  zbudowanie i opublikowanie własnej witryny internetowej. Obok intuicyjnego Panelu obsługi, edycji na podglądzie strony, Kreator WWW pozwala także na zamieszczanie na stronie  filmów i animacji.

  1. Marketing

Masz już stronę WWW? Teraz czas na skuteczne dotarcie do Twoich klientów. Korzystając z hostingu w nazwa.pl możesz wykorzystać do tego celu oferowany pakiet wartościowy na kampanię promocyjną Google AdWords, pozwalającą szybko i skutecznie rozreklamować Twoją działalność w sieci.

Aby skutecznie kontaktować się z klientami możesz wykorzystać narzędzie do prowadzenia kampanii e-mail marketingowej, na przykład Freshmail. Na start oferujemy Ci kupon wartościowy, pozwalający na wysyłkę profesjonalnych newsletterów i mailingów.

Pamiętaj także, że dużą rolę w prowadzeniu biznesu w sieci odgrywają social media. Pozwalają one zarówno na reklamę produktów, jak i na precyzyjne dotarcie z komunikatem do grupy docelowej. Aby śledzić informacje na temat swojej firmy/marki oraz działania konkurencji w internecie, możesz skorzystać z narzędzia takiego jak Brand24. W nazwa.pl dajemy Ci możliwość bezpłatnego przetestowania tego rozwiązania przez okres 60 dni.

Jeśli decydujesz się na prowadzenie biznesu, pamiętaj, że internet jest obecnie podstawowym narzędziem weryfikującym Ciebie i Twoją firmę. To na firmowej stronie internetowej klienci będą szukać kontaktu do Twojej firmy, poznawać ofertę i na tej podstawie wyrobią sobie pierwszą opinią. A z tym jak z pierwszym wrażeniem – nie da się zrobić go drugi raz. Nie zawiedź więc siebie i swoich Klientów, i buduj pozytywny wizerunek od pierwszych dni prowadzenia biznesu. Powodzenia!

 


Katarzyna Tomczak – menedżer ds. PR w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.